קידום ממומן PPC

סטרינג אופיסל בניית אתרים אז לפני הכל מה זה בכלל קידום ממומן PPC

PPC, ראשי תיבות ל-Pay Per Click (תשלום עבור לחיצה), היא שיטת קידום ממומן שבה העסק שמפרסם את עצמו משלם לפלטפורמת הפרסום שמציגה את המודעה שלו רק על כמות הלחיצות של גולשים על המודעה. זאת אומרת, העסק לא משלם מראש על פרסום המודעה, אלא רק על מה ש”יוצא לו מזה”.

תשלום לפי לחיצה (PPC, pay per click) או עלות ללחיצה (CPC, cost per click) הוא מודל פרסום באינטרנט שבו מפעילי אתר אינטרנט מציגים פרסומות ומקבלים תשלום מן המפרסם לפי מספר הלחיצות על הפרסומת. כמספר, PPC או CPC הם כינוי להוצאה של המפרסם על לחיצה על הפרסומת שלו.

המחיר שמשלם המפרסם ללחיצה יכול להיות קבוע או משתנה. מחיר קבוע על לחיצה על פרסומת הוא הסדר שכיח באתרי תוכן. מחיר משתנה נגבה על ידי מנועי חיפוש ואתרים המשתמשים בפלטפורמות פרסום, והוא נקבע על פי רוב בתהליך של בידינג — מכרז בין מפרסמים שונים המוכנים לשלם מחירים שונים בהתאם לפרמטרים מוגדרים, כגון מילות מפתח בחיפוש. הצורה האופיינית שבה מופיע פרסום בשיטת PPC במנועי חיפוש היא של תוצאות חיפוש או מודעות הנבחרות לפי מילות חיפוש נבחרות ומסומנות כ"קישור ממומן" או כ"מודעה ממומנת".

אז עכשיו שהבנו בגדול מהו קידום ממומן PPC אתם בטח שואלים את עצמכם למה אני כבעל אתר עסקי, אתר תדמית, דף נחיתה, חנות אינטרנט או אפילו דף עסקי בפייסבוק זקוק לשירות קידום ממומן PPC.

מי זקוק לשירותי קידום ממומן PPC?

קודם כל, מיידיות: קידום אתרים אורגני הוא תהליך שמחייב אורך נשימה וסבלנות, אבל יש תקופות בחיי עסק שבהן נדרשות תוצאות מיידיות – פרסום מודעה בגוגל אדוורדס או ב- Yahoo Bing Network חושף את האתר והעסק שלכם לגולשים וללקוחות פוטנציאליים בן רגע.

שנית, בולטות: המודעות מפורסמות בחלק העליון של דף תוצאות החיפוש או בעמודה נפרדת בצד ובכל מקרה עיני לא מעט גולשים נמשכות קודם כל אליהן. עוד כדאי לדעת שמחקר משנת 2013 גילה כי 40% מהגולשים כלל לא ידעו שמדובר במודעות, ועל כן ייחסו להן את אותה רמת אמינות כמו לתוצאות החיפוש ה"רגילות".

עוד סיבה להשקיע בקידום ממומן היא האפשרות למקד את הפרסום: אתם יכולים לתחום את הקמפיין לאזור גיאוגרפי מסוים וכך למשל מודעה של גלידריה בצפת תופיע רק במחשבים נייחים באזור הגליל ובסמארטפונים שנמצאים במרחק קילומטרים אחדים מהעיר הייחודית. אופציה חשובה אחרת מאפשרת להציג את המודעה רק בשעות מסוימות ביום.

יתרון נוסף של PPC הוא שניתן לדעת עד כמה כל מודעה אפקטיבית (לפי ה-CTR שלה, כלומר מספר הגולשים שהקליקו על המודעה ביחס למספר האנשים שנחשפו אליה) ובהתאם לשפר את הקמפיין באופן מתמיד ולהפוך אותו ליעיל במיוחד.

המחיר שמשלם המפרסם ללחיצה יכול להיות קבוע או משתנה. מחיר קבוע על לחיצה על פרסומת הוא הסדר שכיח באתרי תוכן. מחיר משתנה נגבה על ידי מנועי חיפוש ואתרים המשתמשים בפלטפורמות פרסום, והוא נקבע על פי רוב בתהליך של בידינג — מכרז בין מפרסמים שונים המוכנים לשלם מחירים שונים בהתאם לפרמטרים מוגדרים, כגון מילות מפתח בחיפוש. הצורה האופיינית שבה מופיע פרסום בשיטת PPC במנועי חיפוש היא של תוצאות חיפוש או מודעות הנבחרות לפי מילות חיפוש נבחרות ומסומנות כ"קישור ממומן" או כ"מודעה ממומנת".